witaj wzajemnie
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.
Zwiń
X
-
Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.
Witam. Tak jak w temacie problem stanowi kontrolka ciśnienia oleju. Problem jest o tyle dziwny że zapala się ona i następuje sygnał dźwiękowy w danym zakresie obrotów tzn. pomiędzy 1600-1800 rpm ( nie ważne na jakim biegu ) tylko i wyłącznie po przejechaniu kilkunastu kilometrów ( czyli jakby na rozgrzanym silniku ). Nie dzieje się tak natomiast za każdym razem ale gdy następuje to właśnie w takich okolicznościach. Olej i filtr oleju jest nowy. Mechanicy a raczej pseudo mechanicy gdybają od zapchanej odmy, popsutym czujniku po pompę oleju więc nie chciałbym robić czegoś metodą prób i błędów. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek??Z góry dziękuję.Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 10 Lut, 09 18:33 ]
zaponiałem dodać że zapala się na czerwono
-
-
a co ma termostat do ciśnienia oleju?? możesz to jakoś wyjaśnić i poprzeć poważnymi argumentami, jeśli nie to nie wprowadzaj kolegi w błąd.
zagrzać silnik i zmierzyć ciśnienie oleju w całym zakresie obrotów. jeśli wszystko ok to znaczy że czujnik się posypał, jeśli nie ok to znaczy że może być wiele powodów od pompy oleum do przycierania się silnika.
Komentarz
-
-
Miałem dawno temu poloneza i tam było zbyt słabe ciśnienie oleju ,silnik był już do remontu i tam kontrolka ciśnienia paliła się na wolnych obrotach a gasła jak dodawałem gazu bo wtedy ciśnienie wzrastało ,więc myślę że jeżeli u ciebie było by zużycie panewek to miałbyś podobne objawy do tych moich w poczciwym starym poldku ,ale ja zrobiłbym najpierw tak jak koledzy piszą sprawdź ciśnienie oleju w warsztacie ciśnieniomierzem .ja stawiam na czujnik bo piszesz że dzieje się to nie za każdym razem .260 kkm ,nalatane
Komentarz
-
-
no właśnie nic nie słychać ale jutro jadę zmierzyć ciśnienie na zaworach. Kolega wcześniej napisał że w pełnym zakresie obrotów silnika .......... jak robiłem pomiar w renault safrane to poprostu na zgaszonym silniku, wykręcali świece, wkładali w to miejsce przyrząd i kręcili kluczykiem. Powiem szczerze że nie wiem czy u mnie w Tym "wspaniałym mieście mechaników" robi to w jakiś inny sposób?! Kolega wie może jak się dokonuje pomiaru własnie na pracującym silniku??Dziekuję i pozdrawiam
Komentarz
-
-
no tak ops:
[ Dodano: Wto 10 Mar, 09 18:03 ]
a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie
[ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie
[ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
Ma ktos jakies pomysły???prosze o pomoc
[ Dodano: Pon 16 Mar, 09 19:10 ]
Prosze o jakies pomysly bo mi juz po tym co slyszalem o d mechanikow sie wyczerpaly :cry: :cry:
Komentarz
-
Komentarz