Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • garsija78
    Classic
    • 2010
    • 23

    Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.

    witaj wzajemnie
    Favorit 93,Felicja 98,Octavia I 98(1,8 20 V)Octavia II FL(1,9 TDI)


    zieleń arctic
  • Qbis205
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.

    Witam. Tak jak w temacie problem stanowi kontrolka ciśnienia oleju. Problem jest o tyle dziwny że zapala się ona i następuje sygnał dźwiękowy w danym zakresie obrotów tzn. pomiędzy 1600-1800 rpm ( nie ważne na jakim biegu ) tylko i wyłącznie po przejechaniu kilkunastu kilometrów ( czyli jakby na rozgrzanym silniku ). Nie dzieje się tak natomiast za każdym razem ale gdy następuje to właśnie w takich okolicznościach. Olej i filtr oleju jest nowy. Mechanicy a raczej pseudo mechanicy gdybają od zapchanej odmy, popsutym czujniku po pompę oleju więc nie chciałbym robić czegoś metodą prób i błędów. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek??Z góry dziękuję.Pozdrawiam

    [ Dodano: Wto 10 Lut, 09 18:33 ]
    zaponiałem dodać że zapala się na czerwono

    Komentarz

    • Witek1952
      Ambiente
      • 2007
      • 196

      #3
      Witam serdecznie. Albo masz za niskie ciśnienie oleju albo niesprawny czujnik. W pierwszej kolejności zmierzył bym ciśnienie na nagrzanym silniku. Pozdrawiam.
      Witek

      Komentarz

      • Qbis205
        Classic
        • 2009
        • 4

        #4
        a jezeli wyjdzie ze jest ok to co nastepnie zrobic??

        Komentarz

        • hamsterus
          Classic
          • 2009
          • 23

          #5
          skodę mam od niedawna, także nie będę się za bardzo wymądrzał, ale poprzednio miałem vw golfa i podobny problem, pamiętam że była to wina termostatu... po wymianie było już wszystko ok.

          Komentarz

          • petras
            Ambiente
            • 2008
            • 171
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            a co ma termostat do ciśnienia oleju?? możesz to jakoś wyjaśnić i poprzeć poważnymi argumentami, jeśli nie to nie wprowadzaj kolegi w błąd.


            zagrzać silnik i zmierzyć ciśnienie oleju w całym zakresie obrotów. jeśli wszystko ok to znaczy że czujnik się posypał, jeśli nie ok to znaczy że może być wiele powodów od pompy oleum do przycierania się silnika.

            Komentarz

            • meo14
              Ambiente
              • 2007
              • 111

              #7
              Miałem dawno temu poloneza i tam było zbyt słabe ciśnienie oleju ,silnik był już do remontu i tam kontrolka ciśnienia paliła się na wolnych obrotach a gasła jak dodawałem gazu bo wtedy ciśnienie wzrastało ,więc myślę że jeżeli u ciebie było by zużycie panewek to miałbyś podobne objawy do tych moich w poczciwym starym poldku ,ale ja zrobiłbym najpierw tak jak koledzy piszą sprawdź ciśnienie oleju w warsztacie ciśnieniomierzem .ja stawiam na czujnik bo piszesz że dzieje się to nie za każdym razem .
              260 kkm ,nalatane

              Komentarz

              • petras
                Ambiente
                • 2008
                • 171
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                a czy po odgłosie silnika nie słychać że dzieje się coś niepokojącego?
                jezeli gubi ciśnienie tom przynajmniej klupały by zawory...

                Komentarz

                • Qbis205
                  Classic
                  • 2009
                  • 4

                  #9
                  no właśnie nic nie słychać ale jutro jadę zmierzyć ciśnienie na zaworach. Kolega wcześniej napisał że w pełnym zakresie obrotów silnika .......... jak robiłem pomiar w renault safrane to poprostu na zgaszonym silniku, wykręcali świece, wkładali w to miejsce przyrząd i kręcili kluczykiem. Powiem szczerze że nie wiem czy u mnie w Tym "wspaniałym mieście mechaników" robi to w jakiś inny sposób?! Kolega wie może jak się dokonuje pomiaru własnie na pracującym silniku??Dziekuję i pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Damianjg
                    Rider
                    • 2008
                    • 621

                    #10
                    Bo oni mierzyli ciśnienie sprężania. A u Ciebie trzeba zmierzyć cisnienie oleju.

                    Komentarz

                    • Qbis205
                      Classic
                      • 2009
                      • 4

                      #11
                      no tak ops:

                      [ Dodano: Wto 10 Mar, 09 18:03 ]
                      a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie

                      [ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
                      a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie

                      [ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
                      Ma ktos jakies pomysły???prosze o pomoc

                      [ Dodano: Pon 16 Mar, 09 19:10 ]
                      Prosze o jakies pomysly bo mi juz po tym co slyszalem o d mechanikow sie wyczerpaly :cry: :cry:

                      Komentarz

                      Pracuję...