Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.

    witaj wzajemnie
    Favorit 93,Felicja 98,Octavia I 98(1,8 20 V)Octavia II FL(1,9 TDI)


    zieleń arctic

  • #2
    Zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju w 1.9 TDI 2004r.

    Witam. Tak jak w temacie problem stanowi kontrolka ciśnienia oleju. Problem jest o tyle dziwny że zapala się ona i następuje sygnał dźwiękowy w danym zakresie obrotów tzn. pomiędzy 1600-1800 rpm ( nie ważne na jakim biegu ) tylko i wyłącznie po przejechaniu kilkunastu kilometrów ( czyli jakby na rozgrzanym silniku ). Nie dzieje się tak natomiast za każdym razem ale gdy następuje to właśnie w takich okolicznościach. Olej i filtr oleju jest nowy. Mechanicy a raczej pseudo mechanicy gdybają od zapchanej odmy, popsutym czujniku po pompę oleju więc nie chciałbym robić czegoś metodą prób i błędów. Czy ktoś z Was miał podobny przypadek??Z góry dziękuję.Pozdrawiam

    [ Dodano: Wto 10 Lut, 09 18:33 ]
    zaponiałem dodać że zapala się na czerwono

    Komentarz


    • #3
      Witam serdecznie. Albo masz za niskie ciśnienie oleju albo niesprawny czujnik. W pierwszej kolejności zmierzył bym ciśnienie na nagrzanym silniku. Pozdrawiam.
      Witek

      Komentarz


      • #4
        a jezeli wyjdzie ze jest ok to co nastepnie zrobic??

        Komentarz


        • #5
          skodę mam od niedawna, także nie będę się za bardzo wymądrzał, ale poprzednio miałem vw golfa i podobny problem, pamiętam że była to wina termostatu... po wymianie było już wszystko ok.

          Komentarz


          • #6
            a co ma termostat do ciśnienia oleju?? możesz to jakoś wyjaśnić i poprzeć poważnymi argumentami, jeśli nie to nie wprowadzaj kolegi w błąd.


            zagrzać silnik i zmierzyć ciśnienie oleju w całym zakresie obrotów. jeśli wszystko ok to znaczy że czujnik się posypał, jeśli nie ok to znaczy że może być wiele powodów od pompy oleum do przycierania się silnika.

            Komentarz


            • #7
              Miałem dawno temu poloneza i tam było zbyt słabe ciśnienie oleju ,silnik był już do remontu i tam kontrolka ciśnienia paliła się na wolnych obrotach a gasła jak dodawałem gazu bo wtedy ciśnienie wzrastało ,więc myślę że jeżeli u ciebie było by zużycie panewek to miałbyś podobne objawy do tych moich w poczciwym starym poldku ,ale ja zrobiłbym najpierw tak jak koledzy piszą sprawdź ciśnienie oleju w warsztacie ciśnieniomierzem .ja stawiam na czujnik bo piszesz że dzieje się to nie za każdym razem .
              260 kkm ,nalatane

              Komentarz


              • #8
                a czy po odgłosie silnika nie słychać że dzieje się coś niepokojącego?
                jezeli gubi ciśnienie tom przynajmniej klupały by zawory...

                Komentarz


                • #9
                  no właśnie nic nie słychać ale jutro jadę zmierzyć ciśnienie na zaworach. Kolega wcześniej napisał że w pełnym zakresie obrotów silnika .......... jak robiłem pomiar w renault safrane to poprostu na zgaszonym silniku, wykręcali świece, wkładali w to miejsce przyrząd i kręcili kluczykiem. Powiem szczerze że nie wiem czy u mnie w Tym "wspaniałym mieście mechaników" robi to w jakiś inny sposób?! Kolega wie może jak się dokonuje pomiaru własnie na pracującym silniku??Dziekuję i pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    Bo oni mierzyli ciśnienie sprężania. A u Ciebie trzeba zmierzyć cisnienie oleju.

                    Komentarz


                    • #11
                      no tak ops:

                      [ Dodano: Wto 10 Mar, 09 18:03 ]
                      a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie

                      [ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
                      a wiec tak panowie i panie. Ciśnienie jest ok. Troszke niższe niż ma mieć fabrycznie ale równe. Od mechanikó pada pytanie czy to może nie licznik (np.jakiś zimny lut czy coś w tym stylu ). Jeżeli niby to licznik to w takim układzie jak podłączony jest licznik obrotów że akurat na takich a nie innych obrotach zapala się lampka i to nie zawsze. :idea: :idea: Jeżeli uda mi się pożyczyć jakiś drugi to spróbuje bo myślę że nie ma sensu kupować ale co wy o tym myślicie

                      [ Dodano: Sob 14 Mar, 09 23:04 ]
                      Ma ktos jakies pomysły???prosze o pomoc

                      [ Dodano: Pon 16 Mar, 09 19:10 ]
                      Prosze o jakies pomysly bo mi juz po tym co slyszalem o d mechanikow sie wyczerpaly :cry: :cry:

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X